Υπερμετρωπία

Τι ονομάζουμε υπερμετρωπία;

Σε ένα κατά τ’ άλλα υγιές μάτι είναι προϋπόθεση για την καλή όραση να μπορούν οι ακτίνες του φωτός να συγκεντρωθούν και να καταλήξουν στο σωστό επίπεδο του αμφιβληστροειδούς όπου βρίσκονται οι περισσότεροι φωτοϋποδοχείς. Οι ακτίνες αυτές στη συνέχεια μετατρέπονται σε οπτικά ερεθίσματα. Η διαδικασία αυτή λέγεται διάθλαση.

Η υπερμετρωπία είναι μια διαθλαστική πάθηση του ματιού. Οι ακτίνες του φωτός στα υπερμετρωπικά μάτια αντί να έχουν το σημείο σύγκλισής τους στον αμφιβληστροειδή το έχουν πιο πίσω από τον αμφιβληστροειδή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη θολή όραση και σε μακρινές και σε κοντινές αποστάσεις.

Η υπερμετρωπία εμφανίζεται σε ενήλικες ή σε παιδιά;

Την υπερμετρωπία μπορεί να την ανακαλύψουμε και σε ενηλίκους για πρώτη φορά αλλά συνήθως προϋπάρχει και δε δίνει συμπτώματα.

Στα παιδιά είναι πολύ σημαντικό να διαγνωσθεί έγκαιρα πιθανή μεγάλου βαθμού υπερμετρωπία γιατί αν δε γίνει χορήγηση γυαλιών μπορεί να επηρεαστεί η φυσιολογική ανάπτυξη της όρασης.

Τι συμπτώματα δίνει η υπερμετρωπία;

Στην υπερμετρωπία η όραση είναι ελαττωμένη σε μακρινή αλλά και σε κοντινή απόσταση. Σε περιπτώσεις μικρότερου βαθμού υπερμετρωπίας μπορεί η όραση να μην είναι τόσο επηρεασμένη αλλά οι ασθενείς να έχουν πονοκεφάλους κυρίως έπειτα από δραστηριότητες σε κοντινή απόσταση (διάβασμα, εργασία στον υπολογιστή).

Πώς αντιμετωπίζεται η υπερμετρωπία;

Επαναλαμβάνουμε ότι ιατρικά το πιο σημαντικό είναι να γίνει έγκαιρα η διάγνωση των υψηλών βαθμών υπερμετρωπίας που μπορεί να επηρεάσουν την ανάπτυξη της όρασης στην παιδική ηλικία.

Στις περιπτώσεις υπερμετρωπίας που δίνει συμπτώματα στην ενήλικη ζωή η πιο απλή αντιμετώπιση είναι με τη χρήση γυαλιών οράσεως ή φακών επαφής.

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία μας δίνουν πλέον τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε την υπερμετρωπία με διαθλαστική χειρουργική, με χρήση του Excimer Laser. Απαιτείται εκτεταμένος οφθαλμολογικός έλεγχος για να δούμε ποιοι από τους ασθενείς με υπερμετρωπία μπορούν να χειρουργηθούν.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας.