Επιαμφιβληστροειδική μεμβράνη

Τι είναι η επιαμφιβληστροειδική μεμβράνη;

Η ωχρά κηλίδα είναι το κεντρικό τμήμα του αμφιβληστροειδούς όπου συναντάμε την μεγαλύτερη συγκέντρωση φωτοϋποδοχέων. Οι φωτοϋποδοχείς είναι αυτοί που μετατρέπουν τις ακτίνες του φωτός που καταλήγουν στο μάτι σε οπτικό ερέθισμα.

Η επιαμφιβληστροειδική μεμβράνη είναι μια μεμβράνη που σχηματίζεται στην επιφάνεια της ωχράς κηλίδας και επηρεάζει τη λειτουργία των φωτοϋποδοχέων.

Η εμφάνιση της συνήθως σχετίζεται με την αποκόλληση του υαλοειδούς. Μπορεί κάποιες φορές να εμφανιστεί έπειτα από χρόνια φλεγμονή στο μάτι, έπειτα από παρατεταμένο οίδημα της ωχράς κηλίδας αλλά και μετά από τραύμα.

Τι συμπτώματα έχουν οι ασθενείς με επιαμφιβληστροειδική μεμβράνη;

Οι ασθενείς με επιαμφιβληστροειδική μεμβράνη συνήθως έχουν συμπτώματα υπό τη μορφή παραμορφωμένης κεντρικής όρασης και θολερότητας κεντρικά στο οπτικό τους πεδίο. Αντιμετωπίζουν συχνά δυσκολίες στο διάβασμα. Η περιφερική τους όραση δεν είναι επηρεασμένη.

Πώς γίνεται η διάγνωση της επιαμφιβληστροειδικής μεμβράνης;

Η διάγνωση γίνεται με βυθοσκόπηση η οποία συμπληρώνεται με Οπτική Τομογραφία Συνοχής (OCT), εξέταση που μας δείχνει λεπτομέρειες για την ανατομική κατανομή της μεμβράνης.

Ποια είναι η θεραπεία της επιαμφιβληστροειδικής μεμβράνης;

Οι επιαμφιβληστροειδικές μεμβράνες δεν απαιτούν κάποια θεραπεία αν τα συμπτώματα των ασθενών δεν είναι έντονα.

Σε περιπτώσεις με έντονα συμπτώματα η θεραπεία είναι χειρουργική. Αρχικά αφαιρείται το υαλοειδές από το εσωτερικό του ματιού διαμέσου μικροτομών που γίνονται στο λευκό τμήμα του ματιού και με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού. Στη συνέχεια αφαιρείται η επιαμφιβληστροειδική μεμβράνη. Μετεγχειρητικά η όραση βελτιώνεται σταδιακά.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την αντιμετώπιση της επιαμφιβληστροειδικής μεμβράνης επικοινωνήστε μαζί μας.