Εκτρόπιο βλεφάρου

Τι ονομάζουμε εκτρόπιο;

Το εκτρόπιο είναι η πάθηση του βλεφάρου στην οποία παρατηρείται στροφή του κάτω βλεφάρου προς τα έξω με αποτέλεσμα το βλέφαρο να μην είναι σε επαφή με την οφθαλμική επιφάνεια.

Τι προκαλεί το εκτρόπιο του βλεφάρου;

Το εκτρόπιο παρατηρείται συνήθως σε ασθενείς μεγαλύτερης ηλικίας λόγω της χαλαρότητας των ιστών γύρω από το μάτι. Σπανιότερα εμφανίζεται μετά από τραύμα ή χειρουργικές επεμβάσεις.

Τι συμπτώματα έχουν οι ασθενείς με εκτρόπιο;

Οι ασθενείς με εκτρόπιο έχουν συνήθως έντονα συμπτώματα ξηροφθαλμίας. Μπορεί να παρουσιάσουν έντονη δακρύρροια, ευαισθησία στο φως αλλά και κόκκινα ερεθισμένα μάτια.

Είναι επικίνδυνο να έχει κανείς εκτρόπιο βλεφάρου;

Ένα εκτρόπιο αν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα που αφορούν τον κερατοειδή. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος εμφάνισης έλκους και μόλυνσης του κερατοειδούς. Η αντιμετώπιση θα πρέπει να γίνεται πριν εμφανιστούν τα προβλήματα αυτά.

Πώς αντιμετωπίζεται το εκτρόπιο;

Η αντιμετώπιση του εκτροπίου είναι χειρουργική. Η επέμβαση γίνεται από χειρουργό οφθαλμίατρο υπό τοπική αναισθησία. Η αποκατάσταση μετά το χειρουργείο είναι γρήγορη και οι ασθενείς επιστρέφουν στην καθημερινότητά τους έπειτα από κάποιες μέρες.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με το οφθαλμολογικό κέντρο VĪSUS.